Trwa ładowanie...

Przebodźcowanie - współczesny problem nas wszystkich. Answear w kampanii „Zadbaj o to, co jest w środku - Wewnętrzny Spokój” podpowiada jak sobie z nim radzić

25.06.2024 15:27
Przebodźcowanie - współczesny problem nas wszystkich. Answear w kampanii „Zadbaj o to, co jest w środku - Wewnętrzny Spokój” podpowiada jak sobie z nim radzić
Przebodźcowanie - współczesny problem nas wszystkich. Answear w kampanii „Zadbaj o to, co jest w środku - Wewnętrzny Spokój” podpowiada jak sobie z nim radzić (materiały partnera)

Answear już po raz trzeci rusza z akcją „Zadbaj o to, co jest w środku”, czyli inicjatywą skupiającą się na kwestiach naszego dobrostanu psychicznego. Najnowsza edycja projektu, w której ekspertkami są Marta Niedźwiecka i Joanna Wojsiat, koncentruje się na tym, jak możemy sobie pomóc w dobie pośpiechu i nadmiaru bodźców.

Przebodźcowanie to stan psychofizycznego przeciążenia spowodowany nadmierną ilością bodźców, który wpływa negatywnie na zdrowie i może przyczyniać się do chronicznego stresu. Choć nie jest to zjawisko nowe, w erze cyfrowej zyskało na intensywności. Problem nadmiaru bodźców jednak nie ogranicza się jedynie do nowych technologii i mediów społecznościowych - współczesne życie w miastach, z jego hałasem, szybkim tempem i ciągłymi wymaganiami, również przyczynia się do tego zjawiska: - Przebodźcowanie pojawia się często także w wyniku próby pogodzenia wielu ról i zadań życiowych – wskazuje Bogna Gąsiorowska, była prezeska Polskiego Instytutu Mindfulness, który po raz kolejny jest partnerem merytorycznym akcji. - Wielowarstwowość życia sprawia, że przebodźcowanie staje się naszym codziennym towarzyszem, ponieważ kultura pośpiechu i nieustannego dążenia do sukcesu tylko potęguje ten stan – podkreśla.

(materiały partnera)

Dlatego Answear, we współpracy ze specjalistami od zdrowia psychicznego, stara się znaleźć odpowiedzi na pytania, jak radzić sobie z przebodźcowaniem i zapobiegać jego negatywnym konsekwencjom. Projekt realizowany jest zarówno w Polsce, jak i w pozostałych 11 krajach, na których działa multibrand.

W przygotowanym na potrzeby akcji podcaście Marta Niedźwiecka, psycholożka, autorka psychologicznego podcastu i książki „O zmierzchu” oraz Joanna Wojsiat (do niedawna Podgórska), doktor nauk biologicznych i autorka podcastu „Wojsiat ogólnie”, skupiają się na psychologicznych oraz kulturowych aspektach związanych z przebodźcowanim i chronicznym zmęczeniem. Szacuje się, że współcześnie przyswajamy dziennie ponad 100 tysięcy słów i jesteśmy narażeni na aż dwieście razy większą ilość bodźców niż jeszcze 20 lat temu. Marta Niedźwiecka mówi w podcaście: Dokuczliwość przebodźcowania będzie się nasilała z czasem. Jest to zjawisko związane z naszymi cyklami życiowymi, a cywilizacja zmierza w takim kierunku, że nie będzie wobec nas łagodniejsza.

Zobacz film: "Zadbaj o to, co jest w środku – Wewnętrzny Spokój"

O tym, jak przebodźcowanie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie i jak radzić sobie z negatywnymi skutkami dla zdrowia i psychiki, ekspertki odpowiadają w dwóch odcinkach podcastu zamieszczonych na platformie Spotify.

W ramach kampanii „Zadbaj o to, co jest w środku – Wewnętrzny spokój" powstał również film, który stworzyła reżyserka młodego pokolenia, Natasha Ivanova. Produkcję zrealizowano w 10. edycji konkursu Papaya New Directors – inicjatywy łączącej Partnerów z Twórcami młodego pokolenia, którzy wyróżniają się wyjątkową umiejętnością opowiadania zaangażowanych historii w różnych formach. Film Ivanovej został nagrodzony w kategorii Beyond Film nagradzającej projekty wychodzące poza język filmu.

(materiały partnera)

Akcja „Zadbaj o to, co jest w środku” na stałe wpisała się w strategię CSR marki Answear. Pierwsza edycja, zorganizowana wspólnie z fundacją Można Zwariować, miała miejsce w lutym 2023 roku i została zainicjowana z okazji Światowego Dnia Depresji. Edycja druga - zatytułowana „Zadbaj o to, co jest w środku - Siła Uważności” - skupiała się na pojęciu mindfulness, czyli byciu tu i teraz, a ambasadorkami projektu były między innymi Marta Dyks i Orina Krajewska.

Ograniczenie nadmiernej ilości bodźców może okazać się kluczem do dobrostanu psychicznego oraz odnalezienia wewnętrznego spokoju. Aby dowiedzieć się więcej na temat samej akcji oraz mechanizmów pomocnych w walce z przebodźcowaniem, wejdź na stronę www.zadbaj.answear.com

Joanna Wojsiat i Marta Niedźwiecka
Joanna Wojsiat i Marta Niedźwiecka (materiały partnera)

O Answear.com: Answear.com to jedna z najszybciej rozwijających się europejskich platform e-commerce w branży fashion i lifestyle. Ten działający na 12 europejskich rynkach sklep online ustanawia nowe standardy zakupowe w segmencie. Na Answear.com mozna znaleźć ponad 200 000 starannie wyselekcjonowanych produktów od ponad 500 światowych, modowych marek, takich jak: Michael Kors, Swarovski, Victoria Beckham, Furla, Tory Burch, Polo Ralph Lauren, Calvin Klein. Oferuje także tematyczne, limitowane kolekcje swojej marki własnej Answear.LAB adresowanej do kobiet. Dzięki starannie dobranemu asortymentowi, otwiera przed klientami inspirujący świat oryginalnych stylizacji modowych oraz designerskich przedmiotów do aranżacji wnętrz.

Polecane dla Ciebie